Pages

Monday 12 December 2011

Jadilah Pengguna Bijak

Berhubung perkara di atas, adalah dimaklumkan bahawa kita perlulah menjadi seorang pengguna yang bijak dalam apa jua urusan seharian...mak aiii...dah mcm nak tulis surat rasmi jerk gayanyer..(geli plak aku membacer nyer) hahahha... :P

Walaupon geli...tapi betul per apa yg aku taip tu..(sapa setuju angkat tangan eh...hehe)..yer la, zaman skang nih kiter kena la jd pengguna yg bijak..tak kira apa pon..keperluan harian ke, keperluan bukan hari2 ke...keperluan bulanan or keperluan tahunan. Harga barang bukan smakin turun, makin naik ada la...betul tak?? tapi kiter tak boleh la salahkan sesapa sbb menda ni ikut pasaran global..walaupon aku tak brape genius tp skit sebanyak tau gak ttg trend pasaran nih.. :)

Zaman skang nih, semua benda yg kiter nak lakukan mesti berfikir mana baik..n mana buruknya...mana yg mendatangkan faedah aku tak teragak2 utk laksanakan..

Macam aku?? benda yg aku rasa semua org buat n ada skang ni adalah telefon..betul tak??? kdg2 sorang sampai 5 handphone...hm, budak2 skang nih tgk la...masih skolah tp enfon bukan main cangggih..ada yg seawal 4 tahun pon dah ade enfon sendiri..tapi takpe la...kemudahan kan...ada bagusnyer kan..

Tapi...?? Adakah kita & meraka gunakan secara bijak??? hm...sama2 kita fikir..

Contoh apa yg aku buat skang nih...aku gunakan talian yg memberikan aku pelbagai keistimewaan...

Antaranya :

 PERCUMA Insuran PA Etiqa bernilai RM100,000 
* Peluang memenangi E-Gift daripada AirAsia 

* Bonus minima melebihi 20% melalui Referral Program 

* Tebus Tiket Penerbangan AirAsia dengan Tune Talk Point 
* Promosi-promosi Mudah Alih Pra-Bayar daripada Tune Talk



Dah setahun lebih aku guna...so far, skang nih aku dah tak payah susah2 nak beli topup guna duit sendiri..hasil komisyen yg aku dpt tiap2 bulan dah tanggung bil2 aku..Alhamdulillah.. 

Bukan stakat aku jerk yg aku yg guna tau...mak bpk aku pon aku soh guna...hehehe...tiap2 bulan dorg call jer sapa yg dorang nak... (sbb komisyen dah menanggung mereka)...suker...sukerrrr...  ;)

BIJAK TAK AKU??? hehehe

Mesti korg tertanya2 kan?? apa benda la yg aku buat sebenarnya...

JENG..JENG..JENGGG!!!....ni haaaa mende nyer...

Korang blh layari website tu...tak kena bayar pon kalau nak tgk... :)
nak senang, klik ni jer : www.toneexcelclub.com


Waaaahhhh....boleh tebus tiket Air Asia...biler topup prepaid jerk, korang akan terima point serta merta tau..



Nih jumlah point yg korang akan dpt mengikut nilai topup... & yg bawah tu, senarai tempat yg kiter nak pilih biler point dah cukup... best kan??



Kat mana nak topup??? Kat bawah tu ada tulis...ala...lgpon, skang kedai hpon byk dah jual...tak susah dah skang...

Hm...korang pon blh ikut antara cara yg aku buat dgn talian fon... mmg berbaloi...hehe..
Jadilah pengguna yg bijak dalam semua urusan kita...tak rugi..malah, kiter juga sendiri yg untung..
<<tanam sikap keberuntungan daripada sikap yg membawa kpd kerugiaan...>>
nanti aku kongsi plak ttg tajuk yg aku purplekan tu... :)




0 comments:

Post a Comment