Pages

Saturday 10 December 2011

Susu Oh Susu...

Adakah korang pelik ngan tajuk aku tulis kat atas??? Kot2 ada yg anggap benda ni bebukan ke apa ke..ish2...jgn otak kuning k...hihi :P

Korang penah minum susu yg kat gambar nih tak??


Hmm...mungkin ada yg penah n ada yg tak penah try.. takpe2..aku just nak kongsi khasiatnye jer sbb aku blh dikatakan setiap hari akan minum.. yer la, bg pesakit TONSIL yg agak tegar mcm aku ni tak sembarangan makanan boleh ngap..kang tak pasal2 ader je yg tekak nih muler membengkak..huhu..

Antara khasiatnya :
~ Susu terbaik selepas susu ibu~ (takkan dah tua2 nak minum susu ibu plak kan??)
~Kuatkan sistem imunisasi & bersifat alkali~
~Tingkatkan daya kepekaan (bukan KEPEKAKAN eh), tumpuan & ingatan~
~Melancarkan penghadaman & usus~ 
~Kuatkan jisim tubuh, otot, gigi, tisu & saraf~
~Memulihkan tenaga batin~
~Tidak menyebabkan kahak~
&
macam2 lagi lah...korang leh carik kat google melambak...hehehe

Aper yang penting, susu nih takde campuran apa2...100% susu kambing...n tak bau hanyir langsung ...Oh ye, utk pesakit GASTRIK pon bagus amalkan susu ni...sbb apa tau?? Sblm nih aku pon salah seorang yg memegang title tu...hik3...mcm2 penyakit kan aku nih??? hahahha...tp tu dulu...skang dah ok dah...makan lambat pon takde hal laaa....(berlagaknyer lahaiiii.. )

Harga??? Ni aku kabor ... masih mampu dibeli..


Kat mana2 kedai jamu aku rasa ada...sbb aku beli kat stokis dia je...Hm, kalau korang tak bleh minum plain mcm tu..korang blh campurkan milo ke...kopi ke...teh ke...dalam masakan pon boleh..

Jom tgk aper yg aku buat dgn susu nih :






  
Nih PUDING KASTARD + KOKTAIL 



Ni plak... DADIH DOUBLE LAYER..

Waaaaaa...sangat nyaman biler dimakan sejuk2...Hurrrrrggghhhh...

Bukan nih jer...macam2 makanan yg boleh dibuat...terutamanya yg berkaitan dgn santan or susu cair.. :)

Selamat Minum Susu...hehhehe

0 comments:

Post a Comment